Polityka cookies

Szanujemy Twoją prywatność

Używane przez nas plik cookie umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie naszej strony i ciągłe ulepszanie oferowanych usług. Zawsze jednak możesz ograniczyć ich działanie. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.

Akceptuję Ustawienia Nie akceptuję

Więcej informacji.

Dotacje na START dla mieszkańców subregionu poznańskiego

Formularz wprowadzania zmian w Harmonogramie rzeczowo-finansowym inwestycji

2018-10-31 10:17:22

Szanowni Państwo,

poniżej załączamy Formularz wprowadzania zmian w Harmonogramie rzeczowo-finansowym inwestycji. Na podstawie tego dokumentu, mogą Państwo wnioskować o zmiany, między innymi w zakresie modyfikacji terminów ponoszenia wydatków czy też zmian w zakresie planowanych wydatków inwestycyjnych. Przed przygotowaniem formularza uprzejmie prosimy zapoznać się z informacjami poniżej dotyczącymi ogólnych zasada wprowadzania zmian.

Formularz wprowadzania zmian w Harmonogramie rzeczowo-finansowym inwestycjipobierz dokument.

Ogólne zasady wprowadzania zmian w Harmonogramie rzeczowo-finansowym inwestycji

 

  1. Uczestnik dokonuje wydatków zgodnie z założeniami biznesplanu, tak aby gwarantowały racjonalność i realizację celu jakim jest prowadzenie działalności gospodarczej wg określonego we Wniosku rodzaju działalności gospodarczej. Przedsiębiorca zobowiązuje się prowadzić działalność gospodarczą i realizować inwestycję, zgodnie z przedłożonymi dokumentami w zakresie zaakceptowanym przez uprawnionego przedstawiciela Beneficjenta, z najwyższym stopniem staranności, w sposób zapewniający uzyskanie jak najlepszych wyników i z dbałością wymaganą przez najlepszą praktykę w danej dziedzinie oraz zgodnie z Umową na otrzymanie wsparcia finansowego i Harmonogramem rzeczowo- finansowym inwestycji.
  2. Uczestnik może wystąpić do Beneficjenta z pisemnym wnioskiem o zmianę biznesplanu w szczególności w zakresie zastawienia towarów i usług przewidzianych do zakupu, ich parametrów technicznych, jakościowych lub wartości jednostkowych.
  3. Przedsiębiorca zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Beneficjenta o wszelkich zmianach dotyczących realizacji inwestycji objętej dotacją oraz okolicznościach, mogących zakłócić lub opóźnić jej realizację.
  4. Zmiany dotyczące przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami wydatków ujętych w zaakceptowanym przez TEB Edukacja Sp. z o.o.  harmonogramie rzeczowo-finansowym inwestycji, dopuszczalne są do wysokości nieprzekraczającej 10 % zakładanej wartości wydatku. Zmiany te nie wymagają sporządzania aneksu do Umowy o udzieleniu wsparcia finansowego, a jedynie poinformowania Beneficjenta w formie pisemnej wraz z uzasadnieniem, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmian. W pozostałych przypadkach Uczestnik projektu może wystąpić do Beneficjenta z pisemnym wnioskiem o zmianę biznesplanu, w szczególności w zakresie zestawienia towarów lub usług przewidywanych do zakupienia, ich parametrów technicznych lub jakościowych oraz wartości jednostkowych. TEB Edukacja  w ciągu 15 dni kalendarzowych od dnia otrzymania wniosku Uczestnika projektu informuje pisemnie o decyzji, dotyczącej zatwierdzenia lub odrzucenia wnioskowanych zmian.
  5. Zmiany powyżej 10% wartości lub zmiany związane z parametrami technicznymi zaplanowanego wydatku wymagają zgłoszenia w formie pisemnej (e-mail, poczta tradycyjna) oraz ich szczegółowego uzasadnienia.
  6. Zalecane jest każdorazowe informowanie Beneficjenta o zamiarze wprowadzenia zmian do Harmonogramu na Formularzu wprowadzania zmian, co znacznie uprości Uczestnikom i Beneficjentowi monitorowanie realizacji inwestycji.
  7. Dokumenty (Formularz zmian + zaktualizowany Harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji) należy złożyć najpierw  w formie e-mail (przesyłając skan podpisanych dokumentów) na adres [email protected]). Wysyłając dokumenty w formie elektronicznej należy następująco zatytułować wiadomość: Formularz zmian z dn. …., imię i  nazwisko. (np. Formularz zmian z dn. 15.07.2017, Jan Kowalski)
  8. Po zaakceptowaniu przez TEB Edukacja Sp. z o.o. wnioskowanych zmian, Uczestnik projektu zobowiązany będzie do dostarczenia w wersji papierowej zaakceptowanych dokumentów (Formularz zmian + zaktualizowany Harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji)  osobiście lub za pośrednictwem poczty/kuriera do siedziby Biura projektu: TEB Edukacja sp. z o.o. al. Niepodległości 2, 61-874 Poznań.
  9. W przypadku wystąpienia oszczędności w Harmonogramie powstałych w wyniku dokonania zakupów o łącznej niższej wartości niż zaplanowana w biznesplanie, mogą one być wykorzystane przez Uczestnika projektu wyłącznie za pisemną zgodą Beneficjenta. Beneficjent na każdym etapie realizacji inwestycji bada sposób i zasadność wykorzystania oszczędności biorąc pod uwagę przesłanki, które miały wpływ na przyznanie środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej, niezbędność poniesienia wydatków, ich kwalifikowalność, efektywność i racjonalność.
  10. Dokonywanie przez Uczestnika projektu zmian skutkujących dodaniem nowych pozycji w Harmonogramie wymaga zgody Beneficjenta. Beneficjent uznaje kwalifikowalność kosztów.
  11. Beneficjent może wyrazić sprzeciw w stosunku do każdej zgłoszonej zmiany. Beneficjent akceptuje jedynie zmiany uzasadnione i niezbędne dla prawidłowej realizacji inwestycji.
  12. Wszelkie zmiany odnoszą się do ostatniej zaakceptowanej wersji Harmonogramu rzeczowo-finansowego inwestycji
  13. Do Formularza należy załączyć zaktualizowany (po uwzględnieniu wprowadzonych zmian) Harmonogram rzeczowo-finansowy inwestycji.


Wróć