Polityka cookies

Szanujemy Twoją prywatność

Używane przez nas plik cookie umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie naszej strony i ciągłe ulepszanie oferowanych usług. Zawsze jednak możesz ograniczyć ich działanie. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.

Akceptuję Ustawienia Nie akceptuję

Więcej informacji.

Dotacje na START dla mieszkańców subregionu poznańskiego

Harmonogram podpisywania umów o udzieleniu wsparcia

2018-10-05 11:05:56

Szanowni Państwo

w załączeniu do niniejszej wiadomości publikujemy harmonogram podpisywania umów na udzielenie wsparcia finansowego.  Prosimy się zapoznać z przedmiotowym harmonogramem.

Harmonogram podpisywania umów – pobierz

Miejsce podpisania dokumentów: TEB Edukacja sp. z o.o. al. Niepodległości 2, 61-874 Poznań, I piętro, pokój 102 (miejsce podpisania umów będzie oznaczone informacją).

 

Uwaga: W przypadku gdy w ramach zaproponowanego terminu Uczestnik projektu nie będzie mógł stawić się na podpisanie umowy proszony jest o kontakty w tej sprawie z biurem projektu maksymalnie do wtorku 09.10.2018 (informacja e-mailem na adres [email protected]). Wówczas zaproponowany zostanie inny termin. Zwracamy jednak uwagę, iż ze względu na opóźnienie w realizacji projektu proces ten nie będzie rozciągany w czasie.

 

Uprzejmie prosimy zapoznać się z informacją poniżej, dotyczącymi przygotowania Uczestnika projektu do podpisania umowy.

 

O czym należy pamiętać przed podpisaniem umowy:

 

  1. Do czwartku 11.10.2018  (do godziny 11:00) na adres e-mail [email protected] należy przesłać skan dokumentu rejestrowego firmy Uczestnika Projektu (wyciąg z CEDIG/KRS). Jest to związane z tym, iż przed podpisaniem umowy Uczestnik projektu musi założyć firmę. Brak przesłania CEDIG/KRS w terminie uniemożliwia podpisanie umowy we wskazanym w harmonogramie terminie.
  2. Na wyżej wymieniony adres Uczestnik projektu przesyła również dane dotyczące rachunku bankowego firmy Uczestnika projektu. Należy przesłać takie dane jak:
    1. nr rachunku bankowego,
    2. nazwa i adres posiadacza rachunku bankowego,
    3. nazwa banku w którym prowadzony jest rachunek.
  3. Przy podpisaniu umowy należy posiadać przy sobie dokument tożsamości, który będzie weryfikowany przy podpisaniu umowy (dotyczy to również współmałżonków, poręczycieli).
  4. Na podpisanie umowy Uczestnik projektu dostarcza wypełniony oraz podpisany Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Poniżej załączamy odnośnik do pobrania formularzy oraz link do instrukcji wypełnienia dokumentu i
  1. Wypłata dotacji nastąpi do 10 dni roboczych od daty podpisania umowy (pod warunkiem dostarczenia przez Uczestnika projektu dokumentów związanych z zabezpieczeniem).
  2. Uczestnik projektu zobowiązany jest do przedłożenia dokumentów związanych  z zabezpieczeniem umowy (na kwotę dotacji oraz wsparcia pomostowego). Dostępne formy zabezpieczeń to:
  • weksel z poręczeniem wekslowym (aval),
  • akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji,

 

W dniu podpisania umowy przekładają nam Państwo stosowne dokumenty dotyczącego wybranego zabezpieczenia. Istnieje możliwość dostarczenia dokumentów związanych z zabezpieczeniem w ciągu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Wniesienie zabezpieczenia jest warunkiem koniecznym do wypłaty transzy.  W przypadku, gdy zabezpieczenie zwrotu przekazanego wsparcia finansowego nie zostanie przedstawione w wyznaczonym terminie niniejsza umowa zostaje rozwiązana.

Poręczycielami mogą być osoby fizyczne w wieku do 70 roku życia, osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, niebędące współmałżonkiem Uczestnika/czki projektu, chyba że istnieje rozdzielność majątkowa, osiągające dochody finansowe w wysokości nie niższej niż 2 000,00 zł brutto/miesięcznie.

Uczestnik Projektu i jego małżonek oraz Poręczyciele i ich małżonkowie (w przypadku gdy nie mają ustanowionej rozdzielności majątkowej) są zobowiązani do stawienia się osobiście w Biurze Projektu w celu ustanowienia zabezpieczenia w formie poręczenia i są zobowiązani posiadać przy sobie dowód osobisty.

W przypadku wyboru opcji weksla z poręczeniem wekslowym należy przedstawić następujące dokumenty (wszystkie dokumenty są do pobrania na stronie projektu):

  1. weksel in blanco
  2. deklarację wystawcy weksla
  3. zgoda małżonka na poręczenie
  4. oświadczenie o braku tytułów egzekucyjnych
  5. dokumenty potwierdzające dochody poręczyciela:
  • przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę - zaświadczenia, wydanego nie wcześniej niż miesiąc przed jego przedłożeniem, o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich 3 miesięcy,
  • przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,
  • przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą: - kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej, - zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia) - zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia), - kserokopii deklaracji PIT za ostatni rok, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopii sprawozdań finansowych za ostatni rok obrachunkowy zgodnie z ustawą o rachunkowości, które wskazują na średnio miesięczny przychód przedsiębiorstwa min. 2 000,00 zł.


Wróć