Harmonogram podpisywania umów o udzieleniu wsparcia
2018-10-05 11:05:56
Szanowni Państwo
w załączeniu do niniejszej wiadomości publikujemy harmonogram podpisywania umów na udzielenie wsparcia finansowego. Prosimy się zapoznać z przedmiotowym harmonogramem.
Harmonogram podpisywania umów – pobierz
Miejsce podpisania dokumentów: TEB Edukacja sp. z o.o. al. Niepodległości 2, 61-874 Poznań, I piętro, pokój 102 (miejsce podpisania umów będzie oznaczone informacją).
Uwaga: W przypadku gdy w ramach zaproponowanego terminu Uczestnik projektu nie będzie mógł stawić się na podpisanie umowy proszony jest o kontakty w tej sprawie z biurem projektu maksymalnie do wtorku 09.10.2018 (informacja e-mailem na adres [email protected]). Wówczas zaproponowany zostanie inny termin. Zwracamy jednak uwagę, iż ze względu na opóźnienie w realizacji projektu proces ten nie będzie rozciągany w czasie.
Uprzejmie prosimy zapoznać się z informacją poniżej, dotyczącymi przygotowania Uczestnika projektu do podpisania umowy.
O czym należy pamiętać przed podpisaniem umowy:
- Do czwartku 11.10.2018 (do godziny 11:00) na adres e-mail [email protected] należy przesłać skan dokumentu rejestrowego firmy Uczestnika Projektu (wyciąg z CEDIG/KRS). Jest to związane z tym, iż przed podpisaniem umowy Uczestnik projektu musi założyć firmę. Brak przesłania CEDIG/KRS w terminie uniemożliwia podpisanie umowy we wskazanym w harmonogramie terminie.
- Na wyżej wymieniony adres Uczestnik projektu przesyła również dane dotyczące rachunku bankowego firmy Uczestnika projektu. Należy przesłać takie dane jak:
-
- nr rachunku bankowego,
- nazwa i adres posiadacza rachunku bankowego,
- nazwa banku w którym prowadzony jest rachunek.
- Przy podpisaniu umowy należy posiadać przy sobie dokument tożsamości, który będzie weryfikowany przy podpisaniu umowy (dotyczy to również współmałżonków, poręczycieli).
- Na podpisanie umowy Uczestnik projektu dostarcza wypełniony oraz podpisany Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis. Poniżej załączamy odnośnik do pobrania formularzy oraz link do instrukcji wypełnienia dokumentu i
- Wypłata dotacji nastąpi do 10 dni roboczych od daty podpisania umowy (pod warunkiem dostarczenia przez Uczestnika projektu dokumentów związanych z zabezpieczeniem).
- Uczestnik projektu zobowiązany jest do przedłożenia dokumentów związanych z zabezpieczeniem umowy (na kwotę dotacji oraz wsparcia pomostowego). Dostępne formy zabezpieczeń to:
- weksel z poręczeniem wekslowym (aval),
- akt notarialny o dobrowolnym poddaniu się egzekucji,
W dniu podpisania umowy przekładają nam Państwo stosowne dokumenty dotyczącego wybranego zabezpieczenia. Istnieje możliwość dostarczenia dokumentów związanych z zabezpieczeniem w ciągu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Wniesienie zabezpieczenia jest warunkiem koniecznym do wypłaty transzy. W przypadku, gdy zabezpieczenie zwrotu przekazanego wsparcia finansowego nie zostanie przedstawione w wyznaczonym terminie niniejsza umowa zostaje rozwiązana.
Poręczycielami mogą być osoby fizyczne w wieku do 70 roku życia, osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, niebędące współmałżonkiem Uczestnika/czki projektu, chyba że istnieje rozdzielność majątkowa, osiągające dochody finansowe w wysokości nie niższej niż 2 000,00 zł brutto/miesięcznie.
Uczestnik Projektu i jego małżonek oraz Poręczyciele i ich małżonkowie (w przypadku gdy nie mają ustanowionej rozdzielności majątkowej) są zobowiązani do stawienia się osobiście w Biurze Projektu w celu ustanowienia zabezpieczenia w formie poręczenia i są zobowiązani posiadać przy sobie dowód osobisty.
W przypadku wyboru opcji weksla z poręczeniem wekslowym należy przedstawić następujące dokumenty (wszystkie dokumenty są do pobrania na stronie projektu):
- weksel in blanco
- deklarację wystawcy weksla
- zgoda małżonka na poręczenie
- oświadczenie o braku tytułów egzekucyjnych
- dokumenty potwierdzające dochody poręczyciela:
- przez Poręczyciela zatrudnionego na podstawie umowy o pracę - zaświadczenia, wydanego nie wcześniej niż miesiąc przed jego przedłożeniem, o wynagrodzeniu potwierdzającego miesięczną wysokość uzyskiwanych dochodów przez okres ostatnich 3 miesięcy,
- przez Poręczyciela będącego emerytem kopii dokumentów poświadczających wysokość emerytury z trzech ostatnich miesięcy,
- przez Poręczyciela prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą: - kserokopii zaświadczenia o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej, - zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu w opłacaniu składek (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia) - zaświadczenia z US o niezaleganiu w opłatach podatku (ważne 1 miesiąc od daty wystawienia), - kserokopii deklaracji PIT za ostatni rok, a w przypadku osób prowadzących pełną księgowość także kopii sprawozdań finansowych za ostatni rok obrachunkowy zgodnie z ustawą o rachunkowości, które wskazują na średnio miesięczny przychód przedsiębiorstwa min. 2 000,00 zł.
Wróć