W ramach projektu zorganizowany zostanie cykl konferencji oraz seminariów.
SEMINARIA
Seminaria przeznaczone są dla 380 przedsiębiorców ze wszystkich powiatów województwa zachodniopomorskiego. Organizacja seminariów obejmie okres od listopada 2011 r. do kwietnia 2012 r. i przewiduje realizację 2-dniowych seminariów w formie warsztatowej w każdym z miast powiatowych.
KONFERENCJE
Projekt zakłada także organizację 4 dużych konferencji, po jednej na terenie Szczecina, Koszalina, Kołobrzegu i Świnoujścia. Jednodniowe konferencje adresowane są do 240 pracowników przedsiębiorstw z terenu województwa zachodniopomorskiego.
TEMATYKA
Przewidywana tematyka poruszana na konferencjach i seminariach skupi się wokół następujących zagadnień:
- Diagnozowanie potencjału organizacyjnego przedsiębiorstwa:
- model oceniania i potrzeby wprowadzenia zmiany w przedsiębiorstwie,
- kierunki, istota i cechy restrukturyzacji organizacji,
- organizacja jako układ otwarty, przystosowujący się do otoczenia.
- Zmiana organizacyjna:
- motywy, cele, rodzaje i istota zmian w przedsiębiorstwie,
- cykl procesu zmian,
- sprawność instytucji w okresie zmian i jej determinanty,
- benchmarking jako forma doskonalenia organizacji.
- Kierowanie zachowaniami i postawami ludzi wobec zmian organizacyjnych w przedsiębiorstwie:
- sporządzenie diagnozy aktualnej sytuacji, poznanie przyczyn oporów wobec zmian,
- identyfikowanie oraz śledzenie oporów i blokad wobec zmian,
- taktyka radzenia sobie z oporami wobec zmian,
- emocjonalne i psychologiczne aspekty zmian.
- Przewodzenie zmianom w organizacji:
- kształtowanie współuczestnictwa w procesie zmian,
- znaczenie sposobu sprawowania władzy w okresie zmian,
- znaczenie intensywnego komunikowania się w okresie zmian w organizacji ? rola lidera,
- agenci zmian w procesie zmiany.
- Metodyka 8 kroków zarządzania zmianami:
- fazy zarządzania zmianą,
- działania i oczekiwane rezultaty działań,
- kontrola skuteczności podejmowanych działań,
- narzędzia planowania i kontrolowania zmian.
Zakres tematyczny może ulec modyfikacjom ze względu na bieżące potrzeby grupy docelowej beneficjentów.