LABORATORIUM FIZYCZNE - nauczanie eksperymentalne podstawą kształcenia
Liczba osób objętych wsparciem: 60
Łączny wymiar godzin kształcenia: 14h na grupę/miesiąc (4 grupy x średnio 15 osób)
Tematyka:
Zajęcia w formie doświadczalnej oraz rozszerzenie pracy z uczniem zdolnym – przygotowanie do konkursów w formie pracy praktycznej oraz projektowej konkursowej. Zajęcia prowadzone będą w formie eksperymentów oraz bazowały będą na podstawie programowej nauczania fizyki,
a także zawierały będą elementy wykraczające poza podstawę programową.
Szkolny eksperyment fizyczny spełnia następujące zadania:
- sprzyja gruntownemu poznaniu zjawisk i praw fizycznych,
- przekonuje o obiektywności zjawisk i praw fizycznych,
- wyrabia umiejętność obserwacji naukowych,
- aktywizuje myślowo ucznia,
- uczy samodzielnie otrzymywać odpowiedzi na postawione pytania-problemy na drodze doświadczalnej,
- zapoznaje z metodą badań naukowych,
- kształtuje umiejętności i nawyki w operowaniu przyrządami pomiarowymi,
- uczy budowy i zasady działania przyrządów,
- sprzyja zastosowaniu wiedzy w praktyce,
- uczy staranności, dokładności w wykonywaniu pomiarów i obliczeń,
- rozwija nawyki konstrukcyjne i zdolności techniczne,
- uczy umiejętności czytania schematów,
- uczy umiejętności notowania spostrzeżeń i wniosków,
- wdraża do pracy w zespole.
JĘZYK ANGIELSKI W PRZEDMIOTACH PRZYRODNICZYCH - umiejętności językowe szansą na lepszy start
Liczba osób objętych wsparciem: 164
Łączny wymiar godzin kształcenia: 15h na grupę/miesiąc (10 grup x średnio 15 osób)
Tematyka:
W ramach prowadzonych zajęć, oprócz lekcji stacjonarnych planuje się zorganizowanie wycieczek do interesujących pod względem przyrody i nauki miejsc, które realizowane będą całkowicie w języku angielskim. Zrealizowane zostaną wyjazdy do:
- ZOO
- OGRODU JAPOŃSKIEGO
- HYDROPOLIS:
- MUZEUM PRZYRODNICZEGO
W w/w miejscach nauczyciele prowadzić będą lekcje w jęz. angielskim, a uczniowie utrwalać będą wizyty na kamerze cyfrowej. W późniejszym czasie uczniowie będą składali z nagranych materiałów krótsze firmy i prezentować je w grupach, a także na ich podstawie przygotowywać będą swoje samodzielne wystąpienia – np. w formie reklamy danego miejsca/zwierzęcia, lub sprawozdania z wizyty. Takie ćwiczenia praktyczne pozwolą na szybsze przyswojenie uczniom wiedzy.
ROBOTYKA - kreatywne odkrywanie świata
Liczba osób objętych wsparciem: 75
Łączny wymiar godzin kształcenia: 10h na grupę/miesiąc (5 grup x średnio 15 osób)
Tematyka:
Warsztaty mają na celu przybliżenie dzieciom zagadnień związanych z rozwojem współczesnych technologii. Dzięki temu uczniowie oswajają się z nowinkami technologicznymi i w przyszłości chętnie będą z nich korzystać.
Na zajęcia składają się następujące elementy:
EKSPERYMENT BIOLOGICZNY - droga ku zrozumieniu natury
Liczba osób objętych wsparciem: 36
Łączny wymiar godzin kształcenia: 30h na grupę (3 grupy x 12 osób)
Tematyka:
poszerzenie wiadomości z zakresu biologii oraz umiejętności pracy metodą naukową; przygotowanie uczniów do konkursów.
Łączny wymiar godzin kształcenia: 40h na grupę (3 grupy x 12 osób)
Tematyka:
Zajęcia mające na celu uzupełnienie wiedzy uczniów z zakresu botaniki i zoologii, czyli zagadnień których nie ma w programie tych klas w nowej podstawie programowej.
W programie zajęć znajdą się zagadnienia dotyczące:
ZAJĘCIA KOREKCYJNO-WYRÓWNAWCZE - wyrównanie szans uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Liczba osób objętych wsparciem: 30
Łączny wymiar godzin kształcenia: 10h na grupę/miesiąc (3 grupy x 10 osób)
Tematyka:
1. Ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowo – przestrzenne ( percepcja wzrokowa, pamięć wzrokowa oraz orientacje przestrzenna).
2. Ćwiczenia usprawniające funkcje słuchowo - językowe (doskonalenie umiejętności analizy i syntezy słuchowej, różnicowania głosek, słuchu fonemowego oraz
pamięci słuchowej).
3. Ćwiczenia sprawności manualnej i grafomotorycznej.
4. Doskonalenie techniki i tempa czytania.
5. Ćwiczenia podnoszące umiejętność czytania ze zrozumieniem.
6. Doskonalenie techniki poprawnego pisania.
7. Utrwalanie zasad poprawnej pisowni.
8. Usprawnianie koordynacja wzrokowo-ruchowej
9. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się.
10. Trening koncentracji uwagi.