Polityka cookies

Szanujemy Twoją prywatność

Używane przez nas plik cookie umożliwiają prawidłowe funkcjonowanie naszej strony i ciągłe ulepszanie oferowanych usług. Zawsze jednak możesz ograniczyć ich działanie. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.

Akceptuję Ustawienia Nie akceptuję

Więcej informacji.

Strefa zawodowców w Technikum TEB Edukacja w Kaliszu i Ostrowie Wielkopolskim

Oferta

W Projekcie zaplanowano realizację wsparcia zarówno dla Uczniów, jak i Nauczycieli Technikum TEB Edukacja w Kaliszu i Technikum TEB Edukacja w Ostrowie Wielkopolskim, tj.:

WSPARCIE DLA UCZNIÓW:

  1. doradztwo edukacyjno-zawodowe,
  2. zajęcia kształtujące i rozwijające kompetencje kluczowe oraz umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy,
  3. szkolenia zawodowe oraz
  4. staże zawodowe.

Doradztwo edukacyjno-zawodowe:

Wsparcie mające na celu zdiagnozowanie zapotrzebowania na informacje edukacyjne i zawodowe oraz pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej, prowadzone w oparciu o wyniki testu preferencji zawodowych i testu intelektualnego wypełnianych przez każdego Uczestnika Projektu przed indywidualnym spotkaniem z Doradcą zawodowym, prowadzone w wymiarze 2 godz./os.

Wsparciem w ramach doradztwa edukacyjno-zawodowego objęty zostanie każdy Uczestnik  Projektu, tj. łącznie minimum 85 osób (udział w doradztwie edukacyjno-zawodowym jest obligatoryjny).

Zajęcia kształtujące i rozwijające kompetencje kluczowe oraz umiejętności uniwersalne niezbędne na rynku pracy:

  • język angielski dla TI i TP (język obcy dla branży IT) (w wymiarze: 16 godz./gr.)

ramowy program: uzupełnienie słownictwa specjalistycznego, doskonalenie komunikacji w środowisku IT oraz zastosowanie fraz i kolokacji związanych z IT w codziennym życiu zawodowym,

  • język angielski dla TW (język obcy w weterynarii) (w wymiarze: 16 godz./gr.)

ramowy program: zagadnienia takie jak: anatomia, choroby, odżywianie i pielęgnacja zwierząt, leki i diagnostyka w medycynie weterynaryjnej, hodowla zwierząt oraz komunikacja z klientem anglojęzycznym,

  • zarządzanie projektowe dla TI i TP (zarządzanie pracą w branży IT) (w wymiarze: 16 godz./gr.)

ramowy program: zapoznanie Uczniów z pracą projektową obejmującą 9 obszarów: dokumentacja projektowa, spotkanie otwierające, zakres projektu, zarządzanie ryzykiem, tworzenie zespołu, harmonogramowanie, zasoby i wydatki, realizacja, zamykanie projektu,

  • przedsiębiorczość dla TW (zagadnienia związane z prowadzeniem własnej działalności gospodarczej) (w wymiarze: 16 godz./gr.)

ramowy program: organizacja gabinetu weterynaryjnego, zarządzanie gabinetem, zakup leków i potrzebnych zasobów, ustalanie cen zabiegów, analiza zadowolenia opiekunów zwierząt, rozszerzanie oferty o nowe usługi.

Szczegółowe programy zajęć ustalone zostaną po konsultacji z Uczniami, tak, aby były one jak najbardziej potrzebne i efektywne.

Wsparciem w ramach zajęć z kształtowania i rozwoju kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy objętych zostanie minimum 10 Uczniów w każdej grupie zakwalifikowanych do udziału w Projekcie z kierunku Technik informatyk, Technik programista i Technik weterynarii.

Specjalistyczne szkolenia zawodowe:

  1. dla Uczniów kierunku Technik informatyk:
  • kurs: JavaScript (w wymiarze: 32 godz./gr.)

ramowy program: HTML-podstawy stron www, tabele, formularze, elementy interaktywne, CSS-box model, CSS layouts, CSS position, flexboxes, grids, JavaScript-zmienne i typy danych, operatory logiczne, pętle i funkcja, obiekty i this, definiowanie metod, tablize w JS, DOM i techniki modyfikacji DOM, zdarzenia przeglądarek, obsługa myszy i klawiatury.

  1. dla Uczniów kierunku Technik programista:
  • kurs: C# (w wymiarze: 14 godz./gr.)

ramowy program: tworzenie własnych typów, LINQ, elementy programowania zorientowanego obiektowo, operacje asynchroniczne, odczyt i zapis danych lokalnych, szyfrowanie danych.

  1. dla Uczniów kierunku Technik weterynarii:
  • kurs: diagnostyka obrazowa małych zwierząt w przypadkach klinicznych (w wymiarze: 100 godz./gr., liczba grup = 2 gr., min. 10 os./gr.)

ramowy program: wyposażenie gabinetu w sprzęt do badań obrazowych RTG, ortopedia-diagnostyka obrazowa i interpretacja wyników badań RTG, neurologia- głowa i rdzeń kręgowy – badanie obrazowe i interpretacja wyników.

  • kurs: inseminacja (w wymiarze: 12 godz./gr., liczba grup = 2 gr., min. 10 os./gr.)

ramowy program: podstawy hodowli bydła, anatomii i fizjologii układu rozrodczego krowy i lochy, technologii produkcji, przechowywania i transportu nasienia buhaja i knura oraz wszystkie zagadnienia związane z przeprowadzaniem zabiegu unasieniania u bydła i trzody chlewnej.

Zajęcia będą odbywać się zgodnie z harmonogramami określonymi przed rozpoczęciem wsparcia z danego zakresu, w formie stacjonarnej, w Technikum TEB Edukacja w Kaliszu lub w Technikum TEB Edukacja w Ostrowie Wielkopolskim, lub w formie kształcenia na odległość. Zasady prowadzenia zajęć w formie kształcenia na odległość określa Zarządzenie Dyrektora ds. Projektów Europejskich TEB Edukacja z dnia 25.03.2020 r. w sprawie organizacji kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w tym aktualizacje (jeśli dotyczy). Realizator zastrzega sobie możliwość bieżącej aktualizacji poszczególnych harmonogramów zajęć (po uzgodnieniach zarówno z Prowadzącymi, jak i Uczestnikami Projektu).

Staże zawodowe:

  • staże zawodowe zaplanowano u Pracodawców z branży zgodnej z kierunkiem kształcenia, co pozwoli na zdobycie pożądanego wśród Pracodawców doświadczenia,
  • Realizator zadba o przygotowanie do odbycia stażu zawodowego, jak i nadzór nad jego realizacją,
  • na czas odbywania stażu zawodowego sporządzona zostanie umowa trójstronna między Realizatorem, Przedsiębiorcą i Uczestnikiem Projektu, która określać będzie liczbę godzin stażu zawodowego, okres i miejsce jego realizacji, wynagrodzenie Stażysty, a także zobowiązanie do wyznaczenia Opiekuna stażu po stronie Podmiotu przyjmującego na staż,
  • staż zawodowy zrealizowany zostanie na podstawie programu opracowanego przez Nauczyciela oraz Dyrektora Szkoły we współpracy z Podmiotem przyjmującym na staż zawodowy, który przygotowany zostanie w formie pisemnej i wskazywać będzie: konkretne cele edukacyjne, zakres obowiązków oraz harmonogram realizacji stażu zawodowego dostosowany do indywidualnych potrzeb Uczestnika Projektu z zachowaniem równości szans kobiet i mężczyzn i niedyskryminacji,
  • staże zawodowe realizowane będą zgodnie z Polskimi Ramami Jakości Staży i Praktyk, Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze edukacji na lata 2014-2020, jak również zgodnie z zapisami Regulaminu konkursu, w odpowiedzi na który złożony został wniosek o dofinansowanie Projektu i załączników do niego,
  • Stażysta otrzyma stypendium stażowe w wysokości 2 800,00 zł brutto za realizację stażu zawodowego w wymiarze 150 godzin zegarowych (150 godz., co do zasady = 1 miesięczny staż zawodowy).

 

WSPARCIE DLA NAUCZYCIELI:

    1. kurs: JavaScript (w wymiarze: 32 godz./gr.)

ramowy program: HTML-podstawy stron www, tabele, formularze, elementy interaktywne, CSS-box model, CSS layouts, CSS position, flexboxes, grids, JavaScript-zmienne i typy danych, operatory logiczne, pętle i funkcja, obiekty i this, definiowanie metod, tablize w JS, DOM i techniki modyfikacji DOM, zdarzenia przeglądarek, obsługa myszy i klawiatury.

Szczegóły dotyczące udziału każdej z grup w opisanych powyżej formach wsparcia znajdują się w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie zamieszczonym w Zakładce: Rekrutacja i zapisy – zachęcamy do zapoznania się z zapisami Regulaminu!

Plan aktualnie realizowanego wsparcia - (KAL)

Plan aktualnie realizowanego wsparcia - (OST)