I. DORADZTWO EDUKACYJNO – ZAWODOWE
Doradztwo edukacyjno-zawodowe obejmuje ocenę indywidualnych potrzeb rozwoju i edukacji Uczestnika Projektu, a także predyspozycje osobowe do wykonywania zawodu, planowania ścieżki kariery zawodowej, podnoszenia własnych kwalifikacji oraz wzrost poziomu kompetencji miękkich. Zarówno doradztwo grupowe, jak i indywidualne realizowane będzie zgodnie z Innowacyjnym Programem Szkolnego Doradztwa Zawodowego, który został stworzony w ramach innego projektu: „Kształtowanie kompetencji personalnych i społecznych w szkole zawodowej drogą do sukcesu na rynku pracy” (realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w okresie 1.12.2011 – 30.06.2014 przez Miasto Łódź – Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego)
Czas trwania: 27h (25h doradztwo grupowe + 2h doradztwo indywidualne)
Miejsce realizacji: Technikum TEB Edukacja w Bielsku-Białej
Po doradztwie grupowym:
Po doradztwie indywidualnym: wypracowanie Indywidualnego Planu Działania (IPD) dla każdego Uczestnika Projektu.
DORADZTWO GRUPOWE (25h):
Poradnictwo grupowe składało się będzie z nast. modułów:
DORADZTWO INDYWIDUALNE (2h):
Poradnictwo indywidualne będzie obejmowało:
II.A. SZKOLENIA ZAWODOWE, BIZNESOWE I PSYCHOLOGICZNE dla Uczestników Projektu z kierunku TECHNIK USŁUG FRYZJERSKICH:
Czas trwania: 120h
Miejsce realizacji: Technikum TEB Edukacja w Bielsku-Białej
Po zakończeniu szkoleń zawodowych Schwarzkopf Proffessional: certyfikat potwierdzający ukończenie profesjonalnego szkolenia Schwarzkopf Proffessional
Po zakończeniu projektu: zaświadczenie o udziale w projekcie
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
1. SZKOLENIE ZAWODOWE (łącznie 120h) ścieżka szkoleń rekomendowana przez Schwarzkopf Proffessional prowadzona w ramach ogólnoświatowej ASK Academy, złożona z nast. modułów:
Wiedza i umiejętności umożliwiające zapewnienie wysokiego standardu oferowanych usług.
Wiedza na temat produktów oraz umiejętności, które pozwolą zaoferować jeszcze wyższy standard obsługi w salonie.
Szkolenie mające na celu rozwój kreatywności.
Podczas szkoleń zawodowych, uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu koloryzacji i pielęgnacji włosów, stylizacji fryzur (zarówno damskich, jak i męskich), umiejętności doradzania oraz kreatywności.
2. SZKOLENIE BIZNESOWE „Super stylista” (16h):
Aby stworzyć dobrze prosperujący salon nie wystarczą same umiejętności fryzjerskie.
Tematyka szkolenia:
3. SZKOLENIE PSYCHOLOGICZNE „Psychologia obsługi klienta” (16h):
W osiągnięciu sukcesu w biznesie, oprócz kwalifikacji, ważne jest również właściwe podejście do klienta. Ramowy program szkolenia:
Szkolenia zawodowe dla Uczestników Projektu z kierunku Technik Usług Fryzjerskich odbywać się będą w 2 grupach po ok. 12 osób
II.B. SZKOLENIA ZAWODOWE dla Uczestników Projektu z kierunku TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY:
Czas trwania: 168h
Miejsce realizacji: Technikum TEB Edukacja w Bielsku-Białej
Przed rozpoczęciem szkolenia zawodowego Google AdWords: pretest, badający bazową wiedzę z zakresu szkolenia;
Po zakończeniu szkolenia zawodowego Google AdWords: postest, badający przyrost wiedzy; egzamin wewnętrzny
Po zakończeniu szkolenia zawodowego Adobe Photoshop: zewnętrzny egzamin zakończony certyfikatem ACA
Po zakończeniu projektu: zaświadczenie o uczestnictwie w projekcie
Uczestnik szkolenia otrzymuje:
1. SZKOLENIE GOOGLE ADWORDS (96h):
Tematyka szkolenia Google AdWords: Reklama w wyszukiwarce i Google AdWords w praktyce; Budowa kampanii reklamowej; Śledzenie rezultatów; Optymalizacja; Sieć Google; Trendy i psychologiczne wyszukiwanie; Struktura kampanii; Wynik jakości; Techniki optymalizacji i diagnostyka; Przykład optymalizacji struktury konta; Re-marketing; Reklama video; Strony docelowe i copywriting; AdWords editor; Reguły automatyczne.
2. SZKOLENIE ADOBE PHOTOSHOP (60h):
Ramowy program szkolenia: Poruszanie się po programie Adobe Photoshop; Obsługa podstawowych narzędzi rysunkowych i edycyjnych; Skalowanie, kadrowanie i obracanie obrazu; Korekcja kolorów i treści obrazka; Maskowanie i selekcja; Praca na warstwach; Praca z tekstem; Przygotowanie animacji poklatkowych; Kompresja i animacja.
3. SZKOLENIE Z OBSŁUGI EYETRACKERA (12h):
Eyetracker to urządzenie umieszczane na głowie, służące do badania ruchów gałek ocznych. Obecnie, eyetrackery są coraz częściej wykorzystywane w pracy technika organizacji reklamy. Z ich pomocą określane jest m.in. zainteresowanie towarami, czy oczekiwane miejsce ekspozycji. Uczestnicy Projektu zapoznają się oraz przejdą kompleksowe szkolenie z obsługi takiego urządzenia.
Szkolenia zawodowe dla Uczestników Projektu z kierunku Technik Organizacji Reklamy odbywać się będą w 2 grupach po ok. 12 osób
III. STAŻE ZAWODOWE (150h):
Dla każdego Uczestnika Projektu zaplanowane jest zorganizowanie stażu zawodowego w wymiarze 150h/osobę, w przedsiębiorstwie z branży odpowiadającej kierunkowi kształcenia. Staż realizowany będzie na podstawie programu opracowanego przez nauczyciela, dyrektora szkoły we współpracy z podmiotem przyjmującym na staż, zgodnie z Europejskimi i Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży.
Za udział w stażu Uczestnikowi przysługuje stypendium stażowe w wysokości 1480,00 zł za przepracowane 150h.
KAŻDY UCZESTNIK PROJEKTU MUSI WZIĄĆ UDZIAŁ WE WSZYSTKICH W/W FORMACH WSPARCIA.